Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies, welke door zowel Seniorenvoordeelpas als derde partijen worden geplaatst. Dit doen wij om de functionaliteiten op onze website mogelijk te maken, om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag, socialmediatoepassingen te bieden, om klantprofielen op te bouwen en om jouw advertentieaanbod te verbeteren Door verder te klikken op onze website, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.

Veelgestelde vragen

Shoppen en geld terug ontvangen

Ga naar www.seniorenvoordeelpas.nl voordat je een aankoop doet, log in en klik via onze links naar de webshop van jouw keuze om je aankoop te doen. Wij registreren jouw aankoop en schrijven het betreffende bedrag bij in jouw account op Seniorenvoordeelpas.

Ja, alleen als je bent ingelogd bij Seniorenvoordeelpas en klikt op de links op onze website, kunnen we jouw aankoop registreren en het vermelde bedrag geven. Zonder inloggen is registratie van jouw aankoop niet mogelijk en kunnen wij geen geld terug geven.

Je krijgt geld terug op aankopen bij alle, bij Seniorenvoordeelpas, aangesloten webshops. Klik hier voor een overzicht van alle aangesloten webshops of ga op de website naar Shoppen. Bij elke webshop staat aangegeven hoeveel geld jij per aankoop van Seniorenvoordeelpas terug ontvangt.

Het bedrag varieert per webshop en soms zelfs per type product of dienst. Het door Seniorenvoordeelpas verstrekte bedrag (een vast bedrag per aankoop of een percentage van het totale aankoopbedrag) staat aangegeven bij de informatie over de webshop. Het bedrag wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten.

In principe wel, maar er zijn enkele uitzonderingen. Check daarom altijd de informatie van de webshop op Seniorenvoordeelpas om te zien of het bedrag van toepassing is op het gehele assortiment van de webshop. Verschillen de bedragen per productgroep, dan wordt dit bij de informatie over de shop weergegeven. Staat er slechts één percentage of -bedrag vermeld en geen verdere bijzonderheden? Dan geldt dit voor het gehele assortiment van de webshop. Het bedrag wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten.

Nee, je betaalt via Seniorenvoordeelpas niet meer. Als je direct bij de betreffende webshop een aankoop zou doen, betaal je dezelfde prijs. Seniorenvoordeelpas geeft juist geld terug op de prijs van de aangesloten webshop, dus je betaalt via Seniorenvoordeelpas altijd minder.

Nee, bij het retourneren van een deel van de bestelling wordt het bedrag aangepast. Er wordt geld terug gegeven over het bedrag waarvoor daadwerkelijk wordt aangekocht. In enkele gevallen komt het bedrag bij aanpassing van de bestelling of retournering van een deel van de aankoop in zijn geheel te vervallen. Wordt de gehele bestelling geretourneerd? Dan vervalt ook het gehele bedrag.

Ja, maar wij adviseren om alleen gebruik te maken van kortingscodes die worden vermeld op onze website. Kortingscodes van andere websites worden niet ondersteund, waardoor het bedrag dat je terug krijgt van Seniorenvoordeelpas komt te vervallen.

Nee, jouw account bij Seniorenvoordeelpas staat geheel los van jouw accounts bij de aangesloten webshops.

Ja, om geld terug te krijgen van Seniorenvoordeelpas moet je bij elke (nieuwe) aankoop via Seniorenvoordeelpas doorklikken naar de webshop van jouw keuze. Je kan wel meerdere producten tegelijk bestellen en geld terug krijgen, zolang het dezelfde bestelling betreft. Is jouw bestelling bij de betreffende webshop afgerond? Ga dan opnieuw via Seniorenvoordeelpas naar de betreffende webshop om een nieuwe order aan te maken en (opnieuw) te profiteren van de geld terug actie van Seniorenvoordeelpas.

Aankopen worden gedaan bij de aangesloten webshops. Seniorenvoordeelpas verkoopt zelf geen producten en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor producten die worden geleverd door derden. Bij vragen en/of klachten over aangekochte producten verwijzen we je dan ook door naar de betreffende webshop. Neem contact op met de webshop om het probleem op te lossen.

Je kunt geld terug krijgen door het doen van aankopen op de Seniorenvoordeelpas website. Je ontvangt bij Seniorenvoordeelpas geld terug over het orderbedrag van de aankopen die je doet bij de aangesloten webshops. De reden dat het mogelijk is om geld terug te krijgen over je aankopen, is doordat Seniorenvoordeelpas een commissie per aankoop ontvangt van de aangesloten webshops. Deze commissie delen we met jou waardoor je geld op je aankopen terug kunt ontvangen.

Als je van plan bent een aankoop te doen via Seniorenvoordeelpas, kan het handig zijn vooraf bedragen te vergelijken. Hoeveel geld je terug ontvangt, verschilt namelijk per webshop. Het kan dus zijn dat je bij de ene webshop meer geld terug ontvangt voor dezelfde aankoop dan bij de ander. Je kunt bedragen met elkaar vergelijken door te zoeken binnen een categorie. Hierin zie je direct welke aangesloten webshops we hebben in die categorie en hoeveel geld je per webshop terug ontvangt. Je kunt daarnaast ook bedragen vergelijken door de verschillende webshops op te zoeken in de zoekbalk.

Mijn aankopen

Vergoedingen zijn in principe binnen 48 uur zichtbaar in jouw account op Seniorenvoordeelpas. Bij de status van de vergoeding staat na bijschrijving meestal In behandeling. Dit betekent dat jouw aankoop is geregistreerd, maar nog moet worden goedgekeurd door de webshop. Hoe lang dit duurt, verschilt per webshop. Vaak binnen enkele weken, maar soms duurt het een paar maanden. Zodra de webshop jouw aankoop heeft goedgekeurd, wordt de status in jouw account op Seniorenvoordeelpas aangepast in Uit te betalen en kan je, indien het geld bedrag hoger is dan 1.00, een uitbetaling aanvragen.

Jouw aankoop en bijbehorende bedrag wordt in principe binnen 48 uur getoond in jouw account op Seniorenvoordeelpas. De aankoop moet dan nog wel worden goedgekeurd door de betreffende webshop. Pas na goedkeuring door de webshop kan je het bedrag laten uitbetalen. Bij elke aankoop in jouw account staat aangegeven welke status de aankoop op dat moment heeft.

  • Bezoek, tussen het doorklikken naar de webshop vanaf Seniorenvoordeelpas, geen andere websites en rond je aankoop direct af.

  • Gebruik bij je aankoop alleen kortingscodes die op Seniorenvoordeelpas staan. Gebruik je kortingscodes van andere websites, dan ontvangen wij geen vergoeding voor je aankoop en krijg jij geen geld terug.

  • Rond de aankoop volledig online af, neem tussendoor geen contact op met de klantenservice van de webshop (telefonisch of op een andere manier). Anders ontvang je geen geld terug voor je aankoop.

  • Accepteer de cookies van de webshop en Seniorenvoordeelpas. Deze worden gebruikt om jouw aankoop te registreren.

Bij elke aankoop in jouw account op Seniorenvoordeelpas staat de status van de aankoop vermeld. Er zijn verschillende statussen mogelijk:

  • In behandeling: jouw aankoop is geregistreerd, maar moet nog worden gekeurd door de webshop.

  • Afgekeurd: jouw aankoop is niet goedgekeurd door de webshop en kan daarom ook niet worden uitbetaald door Seniorenvoordeelpas.

  • Uit te betalen: jouw aankoop is goedgekeurd door de webshop en kun je nu, zodra het bedrag meer dan 1.00 bedraagt, laten uitbetalen.

  • Uitbetaald: het bedrag is door Seniorenvoordeelpas aan jou uitbetaald.

De status van een aankoop wordt automatisch gewijzigd, zodra wij een wijziging ontvangen van de betreffende webshop.

Aankopen krijgen de status uit te betalen zodra de betreffende webshop de aankoop heeft goedgekeurd. Hoe lang dit duurt, verschilt per webshop. Sommige webshops keuren de aankopen binnen enkele weken, terwijl het bij andere webshops een paar maanden kan duren.

Is een aankoop na 48 uur niet geregistreerd in jouw account? Check dan of je aan de volgende voorwaarden hebt voldaan:

  • Je bent aangemeld bij Seniorenvoordeelpas en hebt ingelogd op de website voordat je de aankoop ging doen.

  • Je bent via de link op Seniorenvoordeelpas naar de betreffende webwinkel gegaan en hebt je bestelling geplaatst.

  • De bestelling/order is niet gewijzigd en je hebt geen contact gehad met de webwinkel om de bestelling aan te passen of te annuleren. Bij wijziging van de bestelling kan het namelijk zijn dat de webwinkel een nieuwe order aanmaakt en de registratie via Seniorenvoordeelpas komt te vervallen.

  • Jouw aankoop behoort niet tot één van de uitzonderingen waar geen geld terug voor wordt gegeven. Als er een uitzondering is, wordt dit altijd vermeld in de voorwaarden op de webshop pagina op Seniorenvoordeelpas.

Heb je aan bovenstaande voorwaarden voldaan en is een aankoop niet zichtbaar in jouw account? Laat dit dan binnen 30 dagen na aankoop aan ons weten. Stuur een e-mail naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl met daarin gegevens over jouw aankoop, zoals de webshop, orderdatum, bestelnummer en een kopie van de aankoopfactuur. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop niet is geregistreerd in jouw account.

Wanneer een aankoop na 48 uur niet zichtbaar is in jouw account, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de registratie. We willen graag voor je uitzoeken wat het probleem is. Wil je een niet-geregistreerde aankoop aan ons doorgeven? Stuur een e-mail naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl met daarin gegevens over jouw aankoop, zoals de webshop, orderdatum, bestelnummer en een kopie van de aankoopfactuur. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop niet is geregistreerd in jouw account.

Soms wordt het terug te betalen bedrag voor een aankoop door de betreffende webshop afgekeurd. Wellicht heb je je bestelling geretourneerd, tussentijds gewijzigd of geannuleerd. Wanneer dit niet het geval is, kun je binnen 30 dagen na afkeur een e-mail sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop is afgekeurd. Let op: geld terug is nooit gegarandeerd. Wij doen er alles aan om jouw geld alsnog te claimen, maar kunnen dit niet garanderen.

Voor aankoopbedragen en het berekenen van het terug te krijgen geldbedrag is Seniorenvoordeelpas afhankelijk van de betreffende webshop. In de meeste gevallen wordt het bedrag berekend over het aankoopbedrag exclusief verzendkosten en BTW. Hierdoor kan het aankoopbedrag in jouw account lager zijn dan het bedrag dat je daadwerkelijk aan de webshop hebt betaald. Klopt jouw geldbedrag (berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW en andere bijkomende kosten) niet, stuur dan binnen 30 dagen na de aankoop een e-mail naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl. Wij gaan dan uitzoeken waarom het geldbedrag incorrect in je account staat.

Betalingen

Je kan een uitbetaling aanvragen zodra het Uit te betalen geldbedrag in jouw account op Seniorenvoordeelpas 1.00 of meer bedraagt. In het totale tegoed worden alleen aankopen meegerekend die de status uit te betalen hebben. Je bent niet verplicht om jouw tegoed direct te laten uitbetalen zodra je het minimum uitbetalingsbedrag hebt bereikt. Je kan het ook laten staan in jouw account en pas bij een hoger tegoed laten uitbetalen.

Nee, er worden geen kosten in rekening gebracht voor het aanvragen van een uitbetaling.

Tegoeden worden uitbetaald in geld op je bankrekening.

Uitbetalingsaanvragen worden door Seniorenvoordeelpas binnen 30 dagen verwerkt. Binnen enkele dagen na verwerking van de aanvraag wordt het tegoed bijgeschreven op de bankrekening van de gebruiker.

De termijn voor het verwerken van een uitbetalingsaanvraag is maximaal 30 dagen. Is deze termijn verstreken en heb je het tegoed nog niet in de gekozen uitbetalingsvorm ontvangen? Neem dan contact met ons op en wij proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Zodra je een uitbetaling hebt aangevraagd, sturen we een e-mail met een bevestigingslink om de aanvraag te bevestigen. Alleen als jouw uitbetalingsaanvraag is bevestigd via de bevestigingslink wordt jouw uitbetaling in behandeling genomen en binnen 30 dagen verwerkt. Heb jij de bevestigingsmail niet ontvangen? Dan raden we je aan eerst jouw spambox te controleren. Als je de e-mail ook niet in jouw spambox hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.

Mijn Seniorenvoordeelpas

We proberen aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Doorgaans ontvang je de pas binnen 3 werkdagen. Heb je de pas na 5 werkdagen nog niet in huis? Neem dan contact met ons op, met jouw adresgegevens, per e-mail via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl​.

Direct na je bestelling ontvang je altijd jouw login gegevens. Met deze code kun je inloggen via ons platform. Heb je jouw inloggegevens niet ontvangen? Kijk in je SPAM of reclame box van jouw e-mail provider. Mocht je deze nog steeds niet kunnen vinden, neem dan even contact op met de klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl

Je kunt een nieuwe pas aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl​. Vermeld hierbij al je adresgegevens, zodat we snel een nieuwe pas voor je kunnen aanmaken.

Vraag hier een nieuw wachtwoord aan. Vul je e-mailadres in en je ontvangt een e-mail van ons met daarin een link. Let op: het opgegeven e-mailadres moet hetzelfde zijn als het e-mailadres dat is geregistreerd in jouw profiel op Seniorenvoordeelpas. Klik op de link in de e-mail en maak een nieuw wachtwoord aan.

Log in op Seniorenvoordeelpas en ga naar jouw account. Daar kan je bij Gegevens jouw inloggegevens wijzigen. Sla de wijzigingen op en je kunt het nieuwe wachtwoord direct gebruiken.

Als je je e-mailadres wilt wijzigen, kun je jouw nieuwe e-mailadres doorgeven aan onze klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl​.

In de algemene voorwaarden is te vinden dat wij een opzegtermijn hanteren van 1 maand. Je dient op te zeggen 1 maand voordat jouw lidmaatschapsjaar afloopt. Als je later opzegt, wordt jouw lidmaatschap pas een maand later verwerkt. Voor deze laatste periode ontvang je nog een restant betaalverzoek van een paar euro. 

Mocht je in de veronderstelling zijn jouw lidmaatschap al op te hebben gezegd, maar ontvangt je toch een nieuwe pas en een nieuw betaalverzoek, stuur een mailtje met jouw bewijs van opzegging naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl.

Het kan zo zijn dat er in jouw woonplaats nog geen lokale partners aangesloten zijn. Dit betekent niet dat deze er nooit zullen komen. Wij zijn iedere dag bezig met het aansluiten van nieuwe lokale partners. Houd de website dus goed in de gaten om te zien of er lokale partners in jouw regio bij zijn gekomen.

Dit is helaas nog niet mogelijk. De korting- en geld terug acties zijn enkel geldig op online aankopen. Alleen wanneer er via de website van Seniorenvoordeelpas wordt besteld, kunnen wij de aankoop registreren in jouw account en kan er geld terug worden uitbetaald.

Over Seniorenvoordeelpas

Hallo, wij stellen ons graag voor!

De Seniorenvoordeelpas is een initiatief voor 50-plussers. Onze pas geeft onder andere toegang tot exclusieve aanbiedingen bij meer dan 4.000 webwinkels, op uitjes, stedentrips en op je vaste lasten zoals energierekening en je telefoon, internet en TV abonnement. Zo bespaar je op een leuke en gemakkelijke manier meer dan €500 per jaar.

…Maar er is meer!

Wij zijn een community waar 50-plussers de kern vormen. Wij zetten ons elke dag in om de belangen van onze leden te behartigen. Dit doen we onder andere door een goede, duidelijke website te bouwen en onderhouden. Daarnaast behandelen wij persoonlijk al je vragen en opmerkingen. Daarnaast werken wij samen met (web)winkels en merken zodat we je de meest aantrekkelijke deals kunnen aanbieden.

De Seniorenvoordeelpas is geldig bij meer dan 4.000 webwinkels, restaurants, hotels en dagjesweg.

De Seniorenvoordeelpas wordt aangeboden voor €39,95 per jaar. Dit bedrag hebben wij nodig omdat wij een niet-gesubsidieerd bedrijf zijn. Met behulp van dit bedrag kunnen wij onder andere samenwerkingen aangaan met veel bedrijven. Zo kunnen wij jou als pashouder voorzien van exclusieve deals.

Met exclusief bedoelen wij écht exclusief: leden van Seniorenvoordeelpas hebben recht op voordelen die veelal niet verkrijgbaar zijn voor niet-leden. Dit bieden wij in de vorm van geld terug acties, kortingscodes en direct verrekende kortingen. Overigens is de prijs waarvoor je de pas nu aanschaft tevens de prijs die je betaalt wanneer je volgend jaar besluit te verlengen, ongeacht eventuele prijsverhogingen. Zo sta je niet zomaar voor onprettige verrassingen.

Je kunt je alleen online aanmelden voor de Seniorenvoordeelpas. De pagina waar je je kan aanmelden vind je hier. Wanneer je hier je je gegevens invult kan je lid worden. De pas wordt hierna naar het door jou opgegeven adres toegestuurd.

Seniorenvoordeelpas biedt unieke kortingsaanbiedingen bij meer dan 4.000 webshops. Hierbij werken we met drie kortingsvormen: kortingscodes, geld terug acties en direct verrekende korting.

Kortingscodes
Bij kortingscodes geven we meteen korting wanneer je de bestelling plaatst bij een van de deelnemende webshops. Door de code toe te voegen in het bestelproces wordt de korting direct verrekend. Vervolgens betaal je de aankoopprijs min de korting die je met jouw Seniorenvoordeelpas krijgt.

Geld terug acties
Je kunt geld terug krijgen door het doen van aankopen bij Seniorenvoordeelpas. Je ontvangt bij Seniorenvoordeelpas geld terug over het orderbedrag van aankopen die je doet bij de aangesloten webshops. De reden dat het mogelijk is om geld terug te krijgen over je aankopen, is doordat Seniorenvoordeelpas een commissie per aankoop ontvangt van de aangesloten webshops. Deze commissie delen we met jou waardoor je geld op je aankopen terug kunt ontvangen.

Direct verrekende korting
Bij direct verrekende kortingsacties is het voordeel meteen berekend in de prijs die door één van onze partners wordt aangeboden. Je gaat naar de website van de desbetreffende aanbieder en de prijs die je daar vindt, is de prijs mét korting van Seniorenvoordeelpas. Ook kan het zo zijn dat deze korting wordt verrekend op het moment dat je wat in je winkelmandje plaatst. Bij het afrekenen zie je vervolgens de gegeven korting. Dit is verschillend per online partner.

Contact

Ben je journalist en wil je graag wat aan ons vragen? Wij staan je graag te woord.
We zijn te bereiken op onderstaand e-mailadres:

persvoorlichting@seniorenvoordeelpas.nl

Je ontvangt binnen 24 uur een reactie van ons!

Neem contact met ons op. Geef duidelijk aan wat jouw vraag of probleem is en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.