Veelgestelde vragen

Lees hieronder de meestgestelde vragen. Vermoedelijk staat jouw vraag er al tussen.

Je antwoord toch niet gevonden? Of heb je een andere vraag of opmerking? Wij staan voor je klaar! Contacteer ons via het contactformulier.

Wie of wat is de Seniorenvoordeelpas?

Hallo, wij stellen ons graag voor!

De Seniorenvoordeelpas is een initiatief voor 50-plussers. Een Seniorenvoordeelpas geeft onder andere toegang tot exclusieve aanbiedingen bij meer dan 200 verschillende webwinkels en bij 1000 lokale winkels en restaurants. Denk bijvoorbeeld aan hoge korting op verschillende A-merken, je nieuwe energieleveranciers, je nieuwe zorgverzekeraar en een kosteloze Healthcheck eens per jaar.

…Maar er is meer!

Wij zijn een community waar 50-plussers de kern vormen. Wij zetten ons elke dag in om de belangen van onze leden te behartigen. Dit doen we onder andere door een goede, duidelijke website te bouwen en onderhouden, al je vragen en opmerkingen persoonlijk te behandelen. Daarnaast werken wij samen met (web)winkels en merken zodat we je de meest aantrekkelijke deals kunnen aanbieden.

Hoe kunnen wij deze kortingen aanbieden?

Wij bieden de Seniorenvoordeelpas aan voor €28,95 per jaar. Dit bedrag hebben wij nodig omdat wij een niet-gesubsidieerd bedrijf zijn. Met behulp van dit bedrag kunnen wij onder andere samenwerkingen aangaan met veel bedrijven. Zo kunnen wij jou als pashouder voorzien van exclusieve deals.
Met exclusief bedoelen wij écht exclusief: leden van Seniorenvoordeelpas hebben recht op voordelen die veelal niet verkrijgbaar zijn voor niet-leden. Dit bieden wij in de vorm van een Geld Terug acties (geld terugkrijgen na aankoop), kortingscodes en direct verrekende kortingen. Overigens is de prijs waarvoor je de pas nu aanschaft tevens de prijs die je betaalt wanneer je volgend jaar besluit te verlengen, ongeacht eventuele prijsverhogingen. Zo sta je niet zomaar voor onprettige verrassingen.

Wij zijn een jong, dynamisch bedrijf dat kortgeleden is begonnen met het aanbieden van de Seniorenvoordeelpas. Er is maar één doel: senioren in Nederland (nog meer) laten genieten van het leven! Ons team staat elke dag klaar en doet zijn uiterste best om je vragen te beantwoorden en de Seniorenvoordeelpas nóg gebruiksvriendelijker te maken.

Waar is de Seniorenvoordeelpas geldig?

Seniorenvoordeelpas biedt exclusieve toegang tot unieke kortingsaanbiedingen bij meer dan 200 webshops. Het aantal partijen waar onze leden kunnen genieten van exclusieve aanbiedingen groeit elke dag! Sinds afgelopen 1 januari is je Seniorenvoordeelpas ook geldig bij meer dan 1000 fysieke locaties door heel Nederland. Onze Lokale Partners kun je hier vinden. Deze Lokale Partners kunnen restaurants, winkels, bioscopen en reisorganisaties zijn.

Een overzicht van de deelnemende online winkels vind je op onze website door hier te klikken. De online winkels (o.a. Hema, Coolblue, ICI Paris etc.) geven onze leden een directe kassakorting of geld terug na de aankoop. De hoogte van deze acties fluctueert en is afhankelijk van de hoogte van het aantal leden. Dat betekent bijvoorbeeld dat naarmate er meer leden via de Seniorenvoordeelpas producten kopen bij Hema, hoe hoger het kortingspercentage is. Een eerlijk model voor onze leden en de winkeliers.
Helaas willen niet alle winkeliers dat we de kortingspercentages verspreiden over het internet. We mogen daarom de exacte percentages alleen vermelden nadat onze leden ingelogd zijn. Dat is jammer, want wij willen graag transparant zijn. Je mag ons vertrouwen dat je gemiddeld bij de genoemde winkels altijd 5-10% korting of geld terug na aankoop ontvangt. Wil je het huidige kortingspercentage te weten? Dat kan zeker, mail onze klantenservice dan mailen wij je het percentage van dat moment. Wel zo eerlijk!

Waar kan ik een Seniorenvoordeelpas bestellen?

Je kunt je alleen online aanmelden voor een Seniorenvoordeelpas door naar de juiste pagina op onze website te gaan. Deze pagina vind je hier. Door deze in te vullen word je lid. De pas wordt hierna naar het door je opgegeven adres toegestuurd.

Hoe krijg ik korting bij de aangesloten webwinkels?

Seniorenvoordeelpas biedt unieke kortingsaanbiedingen bij meer dan 200 webshops. Hierbij werken we met drie kortingsvormen: kortingscodes, Geld Terug en direct verrekende korting.

Kortingscodes
Bij kortingscodes geven we meteen korting wanneer je de bestelling plaatst bij een van de deelnemende webshops. Door de code toe te voegen in het bestelproces wordt de korting direct verrekend. Vervolgens betaal je de aankoopprijs min de korting die je met jouw Seniorenvoordeelpas krijgt. Zo kun je als lid van de Seniorenvoordeelpas optimaal profiteren van kortingen en voordeel.

Direct verrekende korting
Bij direct verrekende kortingsacties is het voordeel meteen berekend in de prijs die door één van onze partners wordt aangeboden. Je gaat naar de website van de desbetreffende aanbieder en de prijs die je daar vindt, is de prijs mét korting van Seniorenvoordeelpas. Ook kan het zo zijn dat deze korting wordt verrekend op het moment dat je wat in je winkelmandje plaats. Bij het afrekenen zie je vervolgens de gegeven korting. Dit is verschillend per online Partner.

Geld Terug
Met Geld Terug krijg je geld terug op online aankopen van aangesloten webshops. Dit Geld Terug bedrag kan een vast bedrag per aankoop zijn of een percentage van het aankoopbedrag. Het geld dat je terug krijgt – de cashback – ontvang je op jouw rekening nadat de aankoop is goedgekeurd door de webshop. Je krijgt hierdoor dus geld terug ná het doen van een aankoop. Om een deel van je aankoop terug te vragen moet je het dit formulier invullen.

 

Hoe werkt Geld Terug?

Met Geld Terug krijg je geld terug op online aankopen van aangesloten webshops. Dit Geld Terug bedrag kan een vast bedrag per aankoop zijn of een percentage van het aankoop-bedrag. Het geld dat je terug krijgt – de cashback – ontvang je op jouw rekening nadat de aankoop is goedgekeurd door de webshop. Je krijgt hierdoor dus geld terug ná het doen van een aankoop. Je digitale kassabon kun je naar ons sturen middels het Geld terug formulier. Dit formulier kun je alleen zien als je bent ingelogd. Op het moment dat je bent ingelogd kun je rechts bovenin beeld klikken op je naam. Er verschijnt een menu en daarbij kun je kiezen voor het Geld terug formulier.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Op het moment dat je bent ingelogd kun je eenvoudig je wachtwoord wijzigen door rechtbovenin beeld op jouw naam te klikken. Er verschijnt een menu en daar staat tussen 'Wijzigen wachtwoord', klik hierop. Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je jouw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Je vult eerst je oude wachtwoord in en vervolgens je nieuwe wachtwoord. Klik op 'Wachtwoord wijzigen' om je nieuwe wachtwoord definitief in te stellen. 

Welke lokale winkels zijn er bij jullie aangesloten?

Sinds 1 januari 2018 is het mogelijk om ook in 1100 fysieke winkels door heel Nederland met korting te winkelen met je Seniorenvoordeelpas. Als je naar onze website gaat en klikt op 'Bekijk alle kortingen' en vervolgens klikt op in de buurt zie je op een kaart waar bij jou in de buurt de aangesloten partners zich bevinden. Dit kun je niet alleen van jouw woonplaats bekijken maar van heel Nederland.

Hoe ontvang ik korting bij de lokale partners?

Als je gaat winkelen bij een Lokale Partner van de Seniorenvoordeelpas is het noodzakelijk dat je jouw pas bij hebt tijdens het winkelen. Je moet deze laten zien op het moment dat je gaat afrekenen. De kortingen per Lokale Partner verschilt altijd. Bij de ene partner krijg je een kortingspercentage en bij de ander altijd een vast bedrag aan korting en bij weer een ander een gratis kopje koffie. Bekijk van te voren de actie op onze website zodat je weet op welke kortingen je recht hebt.

Ik heb geen korting gekregen bij een lokale winkel die wel bij jullie aangesloten is, wat nu?

Mocht het zo zijn dat je bij een van onze Lokale Partners bent wezen winkelen maar je hebt niet de korting ontvangen waar je wel recht op hebt met je Seniorenvoordeelpas. Dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij verwerken je opmerking in ons systeem en wij contacteren de desbetreffende Partner. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl.

Klopt het dat er in mijn woonplaats geen Lokale Partners te vinden zijn?

Het kan zo zijn dat er in jouw woonplaats nog geen Lokale Partners aangesloten zijn. Dit betekent niet dat deze er nooit zullen komen. Wij zijn iedere dag bezig met het aansluiten van nieuwe Lokale Partners. Houd de website dus goed in de gaten om te zien of er Lokale Partners in jouw regio bij zijn gekomen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Op het moment dat je wilt inloggen kom je er achter dat je jouw wachtwoord niet meer weet. Vervelend maar dit is ook makkelijk op te lossen. Op het moment dat je jouw wachtwoord bent vergeten klik je op de blauwe woorden 'Wachtwoord vergeten?'. Als je dit hebt gedaan kom je op een andere pagina terecht waar je jouw e-mailadres in kunt vullen. Wij mailen je vervolgens een link door. Klik op deze link en stel eenvoudig een nieuw wachtwoord in. Kies een wachtwoord dat niet te moeilijk is maar ook niet makkelijk te raden is. 

Ik ben mijn pas verloren

Je kunt een nieuwe pas aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl. Vermeld hierbij al je adresgegevens, zodat we snel een nieuwe pas voor je kunnen aanmaken.

Hoe krijg ik korting bij mijn nieuwe energieleverancier?

Wij bieden onze leden het hele jaar de mogelijkheid om over te stappen naar ons energiecollectief. Momenteel werken wij samen met Energiedirect.nl. Zij bieden de leden van de Seniorenvoordeelpas altijd €20,- extra cashback op hun lopende acties. Deze acties past Energiedirect.nl maandelijks aan zodat zij iedere maand voor iedereen, maar speciaal voor de leden van de Seniorenvoordeelpas, een erg scherp aanbod hebben.

Ben je al lid van de Seniorenvoordeelpas dan kun je vanaf juli 2018 een e-mail van ons verwachten waarin wij meer uitleg geven en de mogelijkheid om over te stappen. Wil je niet wachten op deze e-mail ga dan naar de ‘Mijn Voordeel’ pagina. Hier staat de Ben je nog geen lid van de Seniorenvoordeelpas maar wil je dat wel worden? Dan krijg je nadat je jezelf hebt ingeschreven een e-mail van ons met een uitnodiging om over te stappen.

We hebben van te voren een onderzoek uitgevoerd onder onze doelgroep om te onderzoeken waar ons energiecollectief zeker aan moest voldoen. Na dit onderzoek hebben wij uiteindelijk gekozen voor Energiedirect.nl. Zij konden onze leden het scherpste aanbod aanbieden. We begrijpen dat onze leden momenteel een lopend contract hebben, daarom biedt Energiedirect.nl aan een eventuele overstapboete te betalen. En natuurlijk wordt het overstappen volledig voor je geregeld.

Hoe krijg ik korting op mijn nieuwe zorgverzekering?

Seniorenvoordeelpas biedt haar leden de mogelijkheid aan om gebruik te maken van een korting op een nieuwe zorgverzekering. Voor de meeste leden houdt dit in dat zij minder premie hoeven te betalen per maand.

De afgelopen maanden hebben onze leden over kunnen stappen naar en zorgverzekering van Delta Lloyd. Dit was mogelijk van half november 2017 tot en met 1 januari 2018. Het is nu niet meer mogelijk om over te stappen, dit is wettelijk zo geregeld. Uiteraard beiden wij eind 2018 weer de mogelijk om over te stappen van zorgverzekering en zo, net als de leden die al zijn overgestapt, veel te besparen op je ziektekosten.

We kunnen je geen korting bieden op een lopende zorgverzekering. Logisch, omdat je momenteel een lopend contract hebt met je huidige zorgverzekeraar. Wel beloven we je op basis van goed onderzoek en goed onderhandelen een passend collectief, welke aansluit bij jouw levensfase. Onze leden zijn immers allemaal 50 jaar en ouder. Een goede prijs, die voor veel leden lager ligt dan hun huidige zorgverzekering is voor ons de basis!

Het is mogelijk om één keer per jaar over te stappen, namelijk van 1 december tot 31 december. Voor aanvullende verzekeringen is deze periode van 1 januari tot 31 januari.

Hoe gaat de kosteloze Healthcheck in zijn werk?

De health check is een diepgaand online onderzoek waarmee je gezondheid onder de loep wordt genomen. Eventuele aandoeningen kunnen hierdoor vroegtijdig worden opgespoord, zodat ze in veel gevallen nog goed te behandelen zijn. Als lid van Seniorenvoordeelpas wordt dit onderzoek je kosteloos aangeboden. De health check wordt op een aantal locaties in Nederland uitgevoerd. Je ontvangt hiervoor automatisch een uitnodiging van een health check locatie bij jouw in de buurt.

De health check start met een digitaal onderzoek waarbij je een online vragenlijst invult die ongeveer 20 minuten van je tijd in beslag neemt. De vragenlijst wordt nagekeken door een arts. Je kunt er op rekenen dat de meest gekwalificeerde artsen jouw antwoorden van de vragenlijst zorgvuldig zullen beoordelen. We begrijpen dat je hier vragen over kunt hebben. Daarom hebben we de meest gestelde vragen voor je uitgelicht.

Wat is een e-PMO?

Het e-PMO is een elektronisch preventief medisch onderzoek. Om een actueel inzicht in jouw gezondheidsfactoren te krijgen, kunt je deelnemen aan de e-PMO. Een e-PMO geeft vlot en direct inzicht in jouw gezondheid en wordt beoordeeld door een huisarts.

Hoe weet ik of het preventief medisch onderzoek interessant is voor mij?

Het preventief medisch onderzoek is voor iedereen interessant. Je hoeft geen gezondheidsklachten te hebben. Of je nu sportief bent of niet en of je jezelf gezond voelt of het idee hebt dat je wat mankeert.
Door het doen van een preventief medisch onderzoek krijg je inzicht in jouw gezondheid en dat is een prettig gevoel. Er komen eventueel gezondheidsrisico’s aan het licht, waar wij preventief op in kunnen spelen.

Is de data van mijn onderzoek beveiligd?

Ja. Behalve de arts die jouw resultaten beoordeelt en jezelf, is er verder niemand die jouw resultaten te zien krijgt. Tenzij je de uitkomsten van jouw onderzoek deelt met anderen.

Hoe lang duurt het voordat ik de uitslag krijg?

Je krijgt de uitslag in maximaal 21 werkdagen. Indien we jouw uitnodigen voor een preventief medisch onderzoek op een van onze locaties plannen wij deze in goed overleg met je in!

Ik heb de Seniorenvoordeelpas aangevraagd, wanneer kan ik deze thuis verwachten?

We proberen aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Doorgaans ontvang je de pas binnen 10 werkdagen. Afhankelijk van de dag van bestellen kan dit soms maximaal 12 werkdagen duren. Heb je de pas na 12 werkdagen niet in huis? Neem dan contact met ons op per e-mail via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl

Overigens, direct na je bestelling ontvang je altijd jouw inlogingegevens. Met deze code kun je inloggen via ons platform. Heb je jouw inloggegevens niet ontvangen? Kijk in je SPAM of reclame box van jouw e-mail provider. Mocht je deze nog steeds niet kunnen vinden, neem dan even contact op met de klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl