Veelgestelde vragen

Wie of wat is de Seniorenvoordeelpas?

Hallo, wij stellen ons graag voor!

De Seniorenvoordeelpas is een initiatief voor 50-plussers. Onze pas geeft onder andere toegang tot exclusieve aanbiedingen bij meer dan 250 Nederlandse webwinkels, bij 1000 lokale winkels en restaurants en bij meer dan 1.000 fitnesscentra en zwembaden. Denk bijvoorbeeld aan hoge korting op verschillende A-merken, je nieuwe energieleveranciers en je nieuwe zorgverzekeraar.

…Maar er is meer!

Wij zijn een community waar 50-plussers de kern vormen. Wij zetten ons elke dag in om de belangen van onze leden te behartigen. Dit doen we onder andere door een goede, duidelijke website te bouwen en onderhouden. Daarnaast behandelen wij persoonlijk al je vragen en opmerkingen. Daarnaast werken wij samen met (web)winkels en merken zodat we je de meest aantrekkelijke deals kunnen aanbieden.

 

Waar is de Seniorenvoordeelpas geldig?

De Seniorenvoordeelpas is geldig bij meer dan 250 Nederlandse webshops, 1.000 fysieke locaties door heel Nederland en bij meer dan 1.000 fitnesscentra en zwembaden.

Onze Lokale Partners kun je hier vinden. Deze Lokale Partners kunnen restaurants, winkels, reisorganisaties en sportlocaties zijn. Een overzicht van de deelnemende online winkels vind je op onze website door hier te klikken. 

Hoe kunnen wij deze kortingen aanbieden?

De Seniorenvoordeelpas wordt aangeboden voor €29,95 per jaar. Dit bedrag hebben wij nodig omdat wij een niet-gesubsidieerd bedrijf zijn. Met behulp van dit bedrag kunnen wij onder andere samenwerkingen aangaan met veel bedrijven. Zo kunnen wij jou als pashouder voorzien van exclusieve deals.

Met exclusief bedoelen wij écht exclusief: leden van Seniorenvoordeelpas hebben recht op voordelen die veelal niet verkrijgbaar zijn voor niet-leden. Dit bieden wij in de vorm van een Geld Terug acties (je krijgt na aankoop geld terug), kortingscodes en direct verrekende kortingen. Overigens is de prijs waarvoor je de pas nu aanschaft tevens de prijs die je betaalt wanneer je volgend jaar besluit te verlengen, ongeacht eventuele prijsverhogingen. Zo sta je niet zomaar voor onprettige verrassingen.

Waar kan ik de Seniorenvoordeelpas bestellen?

Je kunt je alleen online aanmelden voor de Seniorenvoordeelpas. De pagina waar je je kan aanmelden vind je hier. Wanneer je hier je je gevens invult kan je lid worden. De pas wordt hierna naar het door jou opgegeven adres toegestuurd.

Hoe krijg ik korting bij de aangesloten webwinkels?

Seniorenvoordeelpas biedt unieke kortingsaanbiedingen bij meer dan 250 webshops. Hierbij werken we met drie kortingsvormen: kortingscodes, geld terug en direct verrekende korting.

Kortingscodes
Bij kortingscodes geven we meteen korting wanneer je de bestelling plaatst bij een van de deelnemende webshops. Door de code toe te voegen in het bestelproces wordt de korting direct verrekend. Vervolgens betaal je de aankoopprijs min de korting die je met jouw Seniorenvoordeelpas krijgt.

Geld terug
Met geld terug krijg je geld terug op een online aankopen bij een van de aangesloten webshops. Dit geld terug bedrag kan een vast bedrag per aankoop zijn of een percentage van het aankoopbedrag. Het geld dat je terug krijgt – de cashback – ontvang je op jouw rekening nadat de aankoop is goedgekeurd door de webshop. Je krijgt hierdoor dus het geld terug ná het doen van een aankoop en het invullen van het geld terug formulier. Hoe je bij dit formulier komt staat uit gelegd onde 'Hoe werkt een geld terug actie?'.

Direct verrekende korting
Bij direct verrekende kortingsacties is het voordeel meteen berekend in de prijs die door één van onze partners wordt aangeboden. Je gaat naar de website van de desbetreffende aanbieder en de prijs die je daar vindt, is de prijs mét korting van Seniorenvoordeelpas. Ook kan het zo zijn dat deze korting wordt verrekend op het moment dat je wat in je winkelmandje plaats. Bij het afrekenen zie je vervolgens de gegeven korting. Dit is verschillend per online partner.

Hoe werkt een geld terug actie?

Met geld terug krijg je geld terug op een online aankopen bij een van de aangesloten webshops. Om ervoor te zorgen dat uw aankoop ook bij ons in het systeem wordt geregistreerd, is het zeer belangrijk dat je een aantal stappen doorloopt. Door het volgen van die stappen, wordt achter de schermen een code toegevoegd aan jouw bestelling. Op die manier kan de webwinkel ook zien dat je lid bent van de Seniorenvoordeelpas en kun je de korting krijgen. Wij kunnen alleen de bestellingen inzien die via onze website zijn gegaan, daarom vragen wij je of de onderstaande stappen wil doorlopen.

Stap 1:
Ga naar onze website www.seniorenvoordeelpas.nl en log in met je account.

Stap 2:
Klik op het kopje "Onze merken" en kies daar de winkel waar je graag iets wilt bestellen, als je klikt op "bekijk deze actie" rechts in het scherm dan krijg je een extra scherm te zien met daarin de voorwaarden van deze actie, lees deze van tevoren goed door. Hier staat bijvoorbeeld in welke vergoeding je kunt verwachten of wat is uitgesloten van de korting. Ook wordt er een nieuwe pagina geopend, je gaat direct naar de webshop van deze partner. Let erop dat je hier de cookies accepteert, anders kan de partner je aankoop niet aan ons koppelen.

Stap 3:
Kijk rustig rond en ga op zoek naar wat je graag wil bestellen. Hier kun je jouw aankoop voldoen op dezelfde manier als je gewoonlijk iets bestelt bij een webshop. Let op: Ga niet in de tussentijd naar andere websites of sluit computer niet af, dan wordt de aankoop niet geregistreerd! Als je dan toch nog twijfelt of je wil eerst extra informatie opzoeken, dan kun je daarna voor de zekerheid weer bij stap 1 beginnen.

Stap 4:
Vul het geld terug formulier in zoals staat aangegeven. Tip: controleer je IBAN nummer goed, als wij het verkeerde nummer toegestuurd krijgen kunnen wij het geld niet naar je overmaken. Je kunt het bedrag na ongeveer 30 dagen op je rekening verwachten. Dit is afhankelijk van het aantal dagen dat je het product retour kunt sturen, dit is per webshop verschillend.

Welke lokale winkels zijn er bij jullie aangesloten?

Met de Seniorenvoordeelpas kan je meer dan 1.000 fysieke winkels door heel Nederland met korting winkelen. Deze lokale partners kan je op twee manieren vinden. De eerste manier is door hier te klikken hier kun je onze lokale partners. De tweede manier is als je naar onze website gaat en klikt op 'Bekijk alle kortingen' en vervolgens klikt op ‘in de buurt’ dan zie je op een kaart waar bij jou in de buurt de aangesloten partners zich bevinden. Dit kan je niet alleen van jouw woonplaats bekijken maar van heel Nederland. 

Hoe ontvang ik korting bij de lokale partners?

Als je gaat winkelen bij een lokale partner van de Seniorenvoordeelpas is het noodzakelijk dat je jouw pas bij hebt tijdens het winkelen. Je moet deze laten zien op het moment dat je gaat afrekenen. De kortingen per lokale partner verschilt altijd. Bij de ene partner krijg je een kortingspercentage en bij de ander altijd een vast bedrag aan korting en bij weer een ander een gratis kopje koffie. Bekijk van tevoren de actie op onze website zodat je weet op welke kortingen je recht hebt.

Ik heb geen korting gekregen bij een lokale winkel die wel bij jullie aangesloten is, wat nu?

Mocht het zo zijn dat je bij een van onze lokale partners bent wezen winkelen maar je hebt niet de korting ontvangen waar je wel recht op hebt met je Seniorenvoordeelpas. Dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij verwerken je opmerking in ons systeem en wij contacteren de desbetreffende partner. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl.

Wat is de fitnesskorting en hoe werkt het?

Leden van de Seniorenvoordeelpas kunnen nu altijd sporten met 10% tot 25% korting bij meer dan 1.000 aangesloten fitnescentra en zwembaden! Zo is er altijd een sportlocatie bij jou in de buurt die bij jou past.  Vind hier alle aangesloten fitnesscentra en zwembaden!  

De korting bij de fitnesscentra en zwembaden werkt heel eenvoudig. Op vertoon van uw Seniorenvoordeelpas in combinatie met de voucher die u op deze webpagina vindt, kunt u bij alle locaties die bij ons zijn aangesloten direct korting krijgen op uw abonnement; ook als u al een lidmaatschap heeft! De hoogte van de korting verschilt per locatie, maar is minimaal 10% en maximaal 25%.

Hoe krijg ik korting bij mijn nieuwe energieleverancier?

Wij bieden onze leden de mogelijkheid om zich aan te sluiten bij ons energiecollectief. Onze leden kunnen overstappen naar Welkomenergie. Bij afsluiting van een 1-jarig groene stroom en groen gas contract ontvangen leden €120 korting. Daarnaast ontvangen leden ook nog eens de aankoopwaarde van de Seniorenvoordeelpas (€29,95) direct teruggestort op hun rekening.

Hoe krijg ik korting op mijn nieuwe zorgverzekering?

Seniorenvoordeelpas biedt haar leden de mogelijkheid aan om gebruik te maken van een korting op een nieuwe zorgverzekering. Dit jaar kunnen onze leden overstappen naar een zorgverzekering van Ohra. Aan het einde van elk jaar kondigen wij de nieuwe voordelen aan, wanneer u overstapt van zorgverzekering. Houdt dus goed onze website in de gaten, zodat u ook dit voordeel niet mist!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Op het moment dat je jouw wachtwoord bent vergeten klik je op de blauwe woorden 'Wachtwoord vergeten?'. Als je dit hebt gedaan kom je op een andere pagina terecht waar je jouw e-mailadres in kunt vullen. Wij mailen je vervolgens een link door. Klik op deze link en stel eenvoudig een nieuw wachtwoord in.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Op het moment dat je bent ingelogd kun je eenvoudig je wachtwoord wijzigen door rechtbovenin beeld op jouw naam te klikken. Er verschijnt een menu en daar staat tussen 'Wijzigen wachtwoord', klik hierop. Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je jouw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Je vult eerst je oude wachtwoord in en vervolgens je nieuwe wachtwoord. Klik op 'Wachtwoord wijzigen' om je nieuwe wachtwoord definitief in te stellen. 

Ik heb de Seniorenvoordeelpas aangevraagd, wanneer kan ik deze thuis verwachten?

We proberen aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Doorgaans ontvang je de pas binnen 3 werkdagen. Heb je de pas na 5 werkdagen nog niet in huis? Neem dan contact met ons op, met uw adresgegevens, per e-mail via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl

Ik heb de Seniorenvoordeelpas aangevraagd, maar geen inlog gegevens ontvangen?

Direct na je bestelling ontvang je altijd jouw login gegevens. Met deze code kun je inloggen via ons platform. Heb je jouw inloggegevens niet ontvangen? Kijk in je SPAM of reclame box van jouw e-mail provider. Mocht je deze nog steeds niet kunnen vinden, neem dan even contact op met de klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl

Ik ben mijn pas verloren

Je kunt een nieuwe pas aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl. Vermeld hierbij al je adresgegevens, zodat we snel een nieuwe pas voor je kunnen aanmaken.

Ik heb een nieuw betaalverzoek ontvangen terwijl ik al heb opgezegd, waarvoor is deze?

In de algemene voorwaarden is te vinden dat wij een opzegtermijn hanteren van 1 maand. U dient op te zeggen 1 maand voordat uw lidmaatschapsjaar afloopt. Als u later opzegt, wordt uw lidmaatschap pas een maand later verwerkt. Voor deze laatste periode ontvangt u nog een restantbetaalverzoek van een paar euro. 

Ik heb al eerder opgezegd, toch wordt mijn lidmaatschap verlengt, hoe kan dat?

Mocht je in de veronderstelling zijn jouw lidmaatschap al op te hebben gezegd, maar ontvangt je toch een nieuwe pas en een nieuw betaalverzoek, stuur een mailtje met jouw bewijs van opzegging naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl.

Klopt het dat er in mijn woonplaats geen lokale partners te vinden zijn?

Het kan zo zijn dat er in jouw woonplaats nog geen lokale partners aangesloten zijn. Dit betekent niet dat deze er nooit zullen komen. Wij zijn iedere dag bezig met het aansluiten van nieuwe lokale partners. Houd de website dus goed in de gaten om te zien of er lokale partners in jouw regio bij zijn gekomen.

Persvoorlichting

Ben je journalist en wil je graag wat aan ons vragen? Wij staan je graag te woord.
We zijn te bereiken op onderstaand e-mailadres:

persvoorlichting@seniorenvoordeelpas.nl

Je ontvangt binnen 24 uur een reactie van ons!